Логопед на своїх заняттях використовує різні методи: практичні, наочні, словесні - залежно від характеру вади, мети заняття, етапу роботи, віку дитини, її індивідуальних особливостей т.п.
Практичні методи:
1. Вправи (наслідувально-виконавчі, конструктивні, творчі, мовленнєві).
2. Ігри (сюжетно-рольові, ігри-інсценування, ігри-хороводи, дидактичні, рухливі, творчі).
3. Моделювання - процес створення моделів і їх використання для формування уявлень про структуру об'єкта, про відношення і зв'язки між його елементами. В роботі з дислаліками для формування процесів звукового аналізу та синтезу використовують знаково-символічні схеми звукової і складової структури речення, при постановці звуків - артикуляційні профілі. Цей вид діяльності передбачає деякий рівень розвитку мислительних операцій (аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування, узагальнення).
Наочні методи: передбачають використання наочних посібників і технічних засобів навчання, які полегшують засвоєння матеріалу, сприяють формуванню сенсорних передумов для розвитку мовленнєвих умінь та навичок. До наочних методів відносять спостереження; розгляд малюнків, картин, макетів, перегляд кіно- та діафільмів; прослуховування магнітофонних записів, платівок; показ зразка завдання, способу дій. Словесні методи:
1. Бесіди є вступні, підсумкові, узагальнюючі.
2. Розповіді - форма навчання при якій викладення інформації носить описовий характер і використовується для формування у дітей уявлень про те чи інше явище, предмет. Приклад:"Казка про веселого язичка"; щоб викликати позитивні емоції; як зразок правильного мовлення і т.п.Розповідь бажано ілюструвати.
3. Перекази казок, оповідань. Є короткі, вибіркові та розгорнуті перекази.
4. Інші словесні прийоми: пояснення, роз'яснення, педагогічна оцінка роботи дитини. Оцінюючи роботу, слід враховувати індивідуальні психологічні особливості дитини. Цей прийом є важливим стимулом діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий