суббота, 5 марта 2016 г.

МЕТОДИ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА

Логопед на своїх заняттях використовує різні  методи: практичні, наочні, словесні - залежно від характеру вади, мети заняття, етапу роботи, віку дитини, її індивідуальних особливостей т.п. 
Практичні методи:
1. Вправи (наслідувально-виконавчі, конструктивні, творчі, мовленнєві).
2.    Ігри   (сюжетно-рольові,   ігри-інсценування,   ігри-хороводи,   дидактичні, рухливі, творчі).

3.       Моделювання - процес створення моделів і їх використання для формування уявлень про структуру об'єкта, про відношення і зв'язки між його елементами. В роботі з дислаліками для формування процесів звукового аналізу та синтезу використовують знаково-символічні схеми звукової і  складової структури речення,  при постановці  звуків - артикуляційні профілі. Цей вид діяльності передбачає деякий рівень розвитку   мислительних   операцій   (аналізу,   синтезу,   порівняння, абстрагування, узагальнення).
Наочні методи: передбачають використання наочних посібників і технічних засобів навчання, які полегшують засвоєння матеріалу, сприяють формуванню сенсорних передумов для розвитку мовленнєвих умінь та навичок. До наочних методів відносять спостереження; розгляд малюнків, картин, макетів, перегляд кіно- та діафільмів; прослуховування магнітофонних записів, платівок; показ зразка завдання, способу дій. Словесні методи:
1.  Бесіди є вступні, підсумкові, узагальнюючі.
2.  Розповіді - форма навчання при якій викладення інформації носить описовий характер і використовується для формування у дітей уявлень про те чи інше явище, предмет. Приклад:"Казка про веселого язичка"; щоб викликати позитивні  емоції;  як зразок правильного мовлення і т.п.Розповідь бажано ілюструвати.
3.  Перекази казок, оповідань. Є короткі, вибіркові та розгорнуті перекази.
4.  Інші   словесні   прийоми:   пояснення,   роз'яснення,   педагогічна оцінка роботи   дитини.   Оцінюючи   роботу,   слід   враховувати   індивідуальні психологічні особливості дитини. Цей прийом є важливим стимулом діяльності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий