пятница, 9 февраля 2018 г.

Підгрупове заняття "Комахи"


Управління освіти і науки Ірпінської міської ради Київської області
Науково-методичний центр
Дошкільний навчальний заклад №6 «Радість»



                              Конспект
підгрупового заняття для дітей
середнього дошкільного віку із ЗНМ
на тему: «Комахи»


                                               Підготувала: вчитель-логопед
                                                                            Дунаєва Юлія Вікторівна


м.Ірпінь
Київська обл.
2017


Корекційно-навчальні завдання: уточнити з дітьми назви комах, вміти називати частини комах, спосіб їх пересування.
Корекційно-розвивальні завдання: збагачувати словниковий запас, сприяти розвитку мовлення, розвивати мовленнєву активність, вправляти вихованців в утворенні множини іменників від однини, в утворенні іменників родового та орудного відмінків, зменшувально-пестливих форм іменників, узгоджувати числівники з іменниками, розвивати зорове сприймання, увагу, логічне мислення, дрібну та загальну моторику, мовне дихання, творчу уяву, просторову орієнтацію (зліва, справа, вгорі, внизу).
Корекційно-виховні завдання: виховувати дружні відносини між дітьми, формувати навички співпраці, доброзичливості, самостійливості, сприяти емоційному розвитку вихованців, виховувати співчуття і розуміння користі своєї допомоги, прививати уважне ставлення до навколишнього світу.
Обладнання: предметні картинки із зображенням комах, загадки про комах, індивідуальні дзеркальця на кожну дитину, магнітна дошка, дидактична гра «Веселі прищіпки», дидактична гра «Заплатки», дидактична гра «Павутиння», дидактична гра «Чий метелик долетить першим?», дидактична гра « Полагодимо гусінь», дидактична гра « Яскрава галявина», аудиозапис пісеньки про жука,  пісочний годинник.
           
 Хід заняття
I.                  Орг.момент.
Логопед: Діти, сьогодні в нас незвичайний день. По-перше, ми приймаємо у себе гостей. Давайте привітаємось з ними. А по-друге, на нас чекає подорож. А куди помандруємо, до кого в гості – ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки.

1.     Наче птиця, крила має, все літає та співає:
«Я медок вам наношу, не чіпайте, бо вкушу!»
                                                           (бджола)
2.     На дорозі лежить квітка, пелюстки згортає,
Я хотів її підняти, а вона літає.
                                                           (метелик)

3.     Летить – пищить, сяде – мовчить.
Хто його вб*є, свою кров проллє.
                                                            ( комар)
4.     З гілки - на травинку, з неї – на кульбабку.
Спинка, мов пружинка, це срібляста ….
                                                         ( бабка)
5.     Сіті поставить на тихому ганку
І цокотуху чекає до ранку.
 Хто це? Дитино, не птах, і не жук.
Ткачик тихенький, маленький….
                                                         ( павук)
6.     З гілки на стежинку, з травинки на билинку
Стрибає пружинка, зелена спинка.
                                                         ( коник)
7.     В нього крила, в нього вуса.
Трохи я його боюся.
Як летить, так чути звук.
Бронзовий великий ……
                                                       ( жук)
8.     Заповзята трудівниця, вона праці не боїться.
Дуже сильна ця комаха, називається …
                                                        ( мураха)
Вчитель-логопед: Молодці, дітки! А скажіть, будь ласка, як одним словом назвемо ці картинки.
Відповідь дітей.
Вчитель-логопед: Так, комахи. І сьогодні я запрошую вас здійснити подорож у царство комах.

II.               Основа частина.

1.     Дидактична гра : «Скажи лагідно».
Вчитель-логопед: Для того, щоб потрапити у світ комах, пропоную вам назвати їх лагідно.
Діти називають комах лагідно.

2. Артикуляційні вправи.
Вчитель-логопед: запрошую дітки вас за столик, допоможемо гусені, потрібно її зібрати в одне ціле, виконавши усі вправки старанно.
Дидактична гра: « Полагодимо гусінь»: вправи «Віконечко», «Парканчик», « Годинник», «Лопатка», «Смачне варення»,     «Голочка», «Гойдалка», «Конячка», «Індик».

3.Ігри на розвиток дрібної моторики.
Дидактична гра « Веселі прищіпки».
Вчитель-логопед: Давайте поглянемо, хто з комах ще потребує нашої допомоги?
              -метелик без чого? (без крилець) 
                        
              -коник без чого? (без ніжок).
Діти лагодять комах, вчитель-логопед запитує:
-         Метелик тепер з чим? (з крильцями);
-         Коник тепер з чим? (з ніжками).
-         Молодці!

4.Фізкультхвилинка.
Вчитель-логопед: - Мабуть, засиділись дітки,  треба їм пограти трішки. З-за стільців своїх вставайте, фізхвилинку починайте!
                  Я біжу, біжу по гаю. Я метелика вспіймаю.
А метелик не схотів – геть від мене полетів.
Сів метелик на травичку, може думав – не помічу?
Блиснуть крилечка ясні – зразу видно вдалині.
Сів метелик на листочок – може там сховатись хоче?
Блиснуть крилечка рябі – не сховатися тобі!
Полетів він на лужок, заховався між квіток.
Я іду, іду, іду, метелика не знайду.

5. Робота з сюжетною картинкою.
Вчитель-логопед: Ось погляньте, діти, яка яскрава галявина. Кого багато ви бачите на ній? (Відповідь дітей.) А хто як пересувається? (Відповідь дітей – літають, повзають, стрибають).
6. Дидактична гра «Порахуємо комах»
За поданими картинками діти рахують комах – одна, дві, п*ять.
7. Дидактична гра «Врятуємо комах з павутиння».
Вчитель-логопед: Хочу вам повідомити, що це не всі комахи на галявині, багато комах потрапили у засідку павука, допоможемо їм вибратися?
Діти дістають з кошика комах та розміщують на дошці стосовно способу пересування комахи: хто літає – угорі, хто стрибає та повзає – внизу.
8.Дихальні вправи
Дидактична гра «Чий метелик долетить першим?»
9.Розспівка на звук «ж» - «Надумав жук женитися».
III. Підсумок.
1.     Слухання вірша.
Бережіть комашок діти: всі повинні вони жити,
може день, а може й рік – в них у кожного свій вік.
А не стане в нас комах, то загине кожний птах.
Як прийдемо на лужок, не побачимо квіток.
Схочем в лісі відпочити – не знайдем його ми, діти.
У природи все з*єдналось, міцно-міцно пов*ячалось.
Як не буде бджілок в нас, то медку ніхто не дасть.
А не буде джміль літати – молока не будеш мати.
Бо корова, кожен знає, конюшину полюбляє.
Щоб сади у нас цвіли, прилітали журавлі,
Весело птахи співали і дерева виростали,
Щоб земля була у квітах, бережіть комашок, діти!
2.     Сюрпризний момент для дітей.



      


Комментариев нет:

Отправить комментарий