Як
відбувається формування мовлення у дитини
Вік
|
Характеристика мовленнєвого розвитку
|
Можливі порушення та їхні наслідки
|
Перші тижні життя
|
Крик, що сигналізує про голод, біль тощо. У
перервах між годуваннями дитина спить. Дитина нормально ссе груди (соску).
Фізичний розвиток проходить нормально
|
Постійний нав’язливий крик із захлинанням, що
супроводжується порушенням режиму сну, може бути ознакою органічного ураження
центральної нервової системи.
Такі порушення у годуванні дитини, як: не
бере груди, не може смоктати, захлинається, молоко виливається через ніс —
можуть свідчити про органічне ураження нервової системи (слід негайно
звернутися до педіатра та невропатолога)
|
Кінець 1- початок 2 місяця
|
Зосередження на мовленні дорослого (дитина затихає,
уважно слухає, часто усміхається)
|
|
2-3 місяці
|
Пошук обличчя того, хто розмовляє
|
|
3 місяці
|
Аґукання
|
|
5-6 місяців
|
Лепет
|
Відсутність або швидке
затухання лепету, відсутність мовлення в цілому свідчать про порушення
слуху, інтелекту чи про органічне ураження головного мозку
|
* 1 рік
|
Дитина вимовляє до 10 слів
|
|
1
рік 8 місяців -
2
роки
|
У мовленні дитини до 40 слів, з’являються
перші речення 3 двох слів
|
|
2 роки
|
Дитина розуміє значення однини та множини
іменників, значення слів зі значенням зменшеності — пестливості
|
|
3 роки
|
Дитина утворює нові слова за допомогою
словотвору, з’являються багатослівні речення (3 і більше слів)
|
|
4 роки
|
Засвоєно всі відмінкові та родові закінчення
іменників і прикметників (крім найбільш складних нетипових випадків), дитина
може контролювати граматичні помилки в мовленні інших людей. Дитина знає і
називає основні кольори та основні збірні поняття
|
|
5 років
|
У дитини повністю сформована звуковимова
(правильно вимовляє всі звуки, називає та повторює слова різної складової
структури)
|
Порушення звуковимови після досягнення
дитиною 5 років є патологічними (слід якомога швидше
звернутися до логопеда)
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий