среда, 16 декабря 2015 г.

ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЯ У ДИТИНИ (ПІДГОТУВАЛА АНТОНЕНКО І.В)


Як відбувається формування мовлення у дитини



Вік
Характеристика мовленнєвого розвитку
Можливі порушення та їхні наслідки
Перші тижні життя
Крик, що сигналізує про голод, біль тощо. У перервах між годуваннями дитина спить. Дитина нормально ссе груди (соску). Фізичний розвиток проходить нормально
Постійний нав’язливий крик із захлинанням, що супроводжується порушенням режиму сну, може бути ознакою органічного ураження цент­ральної нервової системи.
Такі порушення у годуванні дити­ни, як: не бере груди, не може смок­тати, захлинається, молоко вилива­ється через ніс — можуть свідчити про органічне ураження нервової системи (слід негайно звернутися до педіатра та невропатолога)
Кінець 1- початок 2 місяця
Зосередження на мовленні дорос­лого (дитина затихає, уважно слухає, часто усміхається)
2-3 місяці
Пошук обличчя того, хто розмовляє
3 місяці
Аґукання
5-6 місяців
Лепет
Відсутність або швидке затухан­ня лепету, відсутність мовлення в цілому свідчать про порушення слуху, інтелекту чи про органічне ураження головного мозку

* 1 рік
Дитина вимовляє до 10 слів
1  рік 8 місяців -
2  роки
У мовленні дитини до 40 слів, з’яв­ляються перші речення 3 двох слів
2 роки
Дитина розуміє значення однини та множини іменників, значення слів зі значенням зменшеності — пестливості
3 роки
Дитина утворює нові слова за допо­могою словотвору, з’являються бага­тослівні речення (3 і більше слів)
4 роки
Засвоєно всі відмінкові та родові закінчення іменників і прикметників (крім найбільш складних нетипових ви­падків), дитина може контролювати граматичні помилки в мовленні інших людей. Дитина знає і називає основні кольори та основні збірні поняття
5 років
У дитини повністю сформована звуковимова (правильно вимовляє всі звуки, називає та повторює слова різної складової структури)
Порушення звуковимови після досягнення дитиною 5 років є пато­логічними (слід якомога швидше
звернутися до логопеда)


Комментариев нет:

Отправить комментарий