Фонетико-фонематичний
недорозвиток мовлення
ФФН,
або ФФНМ) об’єднує порушення, пов’язані, насамперед, з недоліками вимови та
мовно-слухового сприймання, а саме: складна (поліморфна) дислалія, дизартрія, ринола-
лія. Цей діагноз, як правило, ставлять дітям після 5 років.
ФФНМ
проявляється у:
• замінах одних звуків іншими,
простішими за артикуляцією;
• змішуванні звуків, тобто нестабільних
замінах одних звуків іншими;
•
спотвореному вимовлянні звуків;
труднощах
розрізнення звуків, подібних за звучанням чи артикуляцією: твердих-м’яких,
дзвінких-глухих, свистячих-шиплячих тощо;
•
труднощах у засвоєнні звукового аналізу та синтезу.
Названі
порушення не лише виявляються в усному мовленні дитини, а й можуть спричи-нити
значні труднощі під час навчання у школі, провокуючи виникнення дислексії та
дис- графії.
Ось
чому при спеціальних та масових дошкільних навчальних установах створюються логопедичні
групи для дітей із ФФНМ. Завдяки регулярній логопедичній роботі, що проводиться
в них, протягом 1-2 років вдається повністю виправити порушення мовлення у
дітей та підготувати їх до нормального навчання у загальноосвітній школі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий